Binnen onze regio zijn zo'n 40 vaste vrijwilligers actief. Wat bezielt iemand om vrijwilliger te worden voor onze regio? Dat verschilt natuurlijk per persoon. Een paar voorbeelden:

• "Het scoutingspel, waar ik zo veel plezier aan heb en van heb geleerd, wil ik graag doorgeven"
  • "Elke week leiding geven lukt me niet, maar één keer per jaar een regioactiviteit organiseren vind ik geweldig"
  • "Ik krijg energie van het verbinden van mensen het delen van bestuurlijke ervaring"
  • "Ik haal veel voldoening uit het trainen van nieuwe kaderleden om zo de kwaliteit van het scoutingspel nóg beter te maken"
  • "Het is gewoon een hele gezellige club mensen"

Die motivatie komt natuurlijk uit onze vrijwilligers zelf, maar ter ondersteuning heeft onze regio ook een helder vrijwilligersbeleid opgesteld, dat onder andere voorziet in:

1. Kledingpakket, bestaande uit een T-shirt en een Hoodie of Soft-shell
  2. Persoonlijk ontwikkelingsbudget van 100 EUR per jaar per persoon
  3. Reiskostenvergoeding van 0.19 EUR/km of openbaar vervoer
  4. Jaarlijkse vrijwilligersactiviteit

Lijkt het je ook leuk om vrijwilliger te worden of heb je vragen over het vrijwilligersbeleid? Neem contact op met onze HRM-coördinator: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Kijk hier voor onze vacatures.